Monday, August 22, 2011

Nangka Masak..

adoyaii...as a start...yg paling teringin sangat aku nak bercerita kat orang, yang dah lama aku pendam sebelum aku bukak blog ni is "GEMUK DAN KETAT DAN COLOR SUCKS"...haa..meh bau sikit mulut aku...benda yg aku nak cakap nih pasal pompuan2 gemuk (baca sampai habis dulu baru nak marah2...) yang aku tatau aa diorang nih baca majalah ke tak....tak pun..diorang nih salah beli majalah ke hapentah...takpun...mata diorang pelik?...takpun...diorang tak der cermin kat umah...

adoi...aku bukan kata gemuk tuh tak cantik....beauty is in the eye of the beholder (ayat aku baru dapat tadi bila astro tunjuk citer Shallow Hal - cerita pasal orang gemuk,,,huhuh) masalah setengah2 diorang nih...tak kena benda yg diaorang pakai...


1st : GEMUK DONT FIT WELL WITH TIGHTS!.

korang pernah nampak tak..pompuan2 gemuk pakai benda ketat2...nampak awfull doh!!...kalau dah gemuk...kenalah tutup sikit gemuk tuh...jgn pakai ketat2...lagi ketat ko pakai...lagi byk ko tunjuk lemak ko tuh...nih tak...ko pakai ketat...perut terjelir...lemak bawah langan bergayut...semua nampak...baju ketat2 yang designer buat tuh bukan utk korang...tuh utk hot chick2 yg kurus, panjang...yg gemuk2...carik la fesyen yg datang darik designer2 utk baju gemuk...bukan takder...for example, korang tgk Adibah Nor, dia tak kurus kan?...tapi dia nyer dressing serius, selalu cantik...aku tak penah nampak dia saja2 nak pakai ketat2 tak tentu hala...
Worse case yg aku penah jumpa...
masa tuh aku jalan2 kat SACC mall, kat shah alam...aku tgh beratur nak bayar tiket parking...aku suka tgk2 orang...sekali tuh aku nampak ada satu awek nih..pergh....dia tuh dah la gemuk...korang tau ape dia pakai...meh imagine benda aku describe nih...dia pakai baju ketat sampai paras tutup bontot yg material dia jenis cotton yg stretchy tuh...nak jadik worse...baju dia color kuning fluorescent ...seluar dia plak dia pakai macam jenis tights tuh...color putih...jgn kata tet*k dia je dia nak tunjuk...perut terbosir (perkataan bini aku untuk something BIG dan terjuih), lubang pusat dia pun bleh nampak sebab baju dia tuh jenis stretchy n ikut bentuk badan. lepas tuh bila aku terpandang2 kat dia...dia sibuk dok tarik baju dia tutup bontot...takdemaknanyer......

2nd: COLOR CHOOSING

for girls yg gemok...meh aku bagitau...bright2 colors don't match well with you I tell u...macam contoh aku bagi tadi...color kuning dia pilih????...adoyai...kalau gemok....kena pilih dark colors...so tak nampak lemak2 yg banyak tuh....n not to forget, sucks color for gemok including PINK!! and light PURPLE..bukan nampak comel gemok2 pakai pink, purple nih...nampak cam teddy bear gemok ...korang mesti ada bear gemok kat umahkan...dia nampak comel ngan kaler pink kan?..SEBAB BEAR MMG COMEL KALAU PINK DAN BULAT...girls dont! disaster!..

3rd: SEXY DRESS

adoi...ni lagik aa...ko tuh gemok...kena more descent!..sebab ko takder benda menarik yg nak tunjuk,...paham?...kalau ko pakai sexy..yg bleh nampak lurah tet*k ko...tak pun lurah bontot ko...ko rasa orang tgk ko terliur ke??..or orang tgk ko bodo fesyen?..

meh tgk gambar nih...pikir balik benda yg aku semburkan panjang2 tadi...cantik ke? BLUARRGHHHH!!!



No comments:

Post a Comment